ورود کاربرانعضویت کاربران
بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 5 بهمن 1396 در ساعت 10 : 34 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دستگاه واترجت برای برش فلزات و یا مواد دیگری مانند سنگ و گرانیت استفاده می شود. در این دستگاه از یک جریان باریک آب خالص و یا به همراه یک ماده ساینده مانند اکسید آلومینیوم که با سرعت و فشار بالا که از یک فضای کوچک بیرون می آید استفاده می شود.

در مواقعی که فلز مورد نظر در برابر حرارت ضعیف باشد انتخاب روش برش فلزات با واترجت در رتبه اول قرار می گیرد. بعضی از دستگاه های واتر جت که از آب خالص به جهت برش استفاده می کنند برای برش مواد نرمی مثل لاستیک و مواد غذایی استفاده می شوند.

در برش هایی که در آن ها از مواد ساینده استفاده نمی شود بازه ضخامت بین 0.178 تا 0.33 میلی متر می باشد که البته می توان از آن ها برای ضخامت بسیار کم مثلاً 0.076 نیز بهره گرفت. در کل استفاده از جت های کوچک کاربری های بسیار متفاوتی دارند که برای برش های بسیار دقیق می توان از آن ها استفاده کرد.

درباره مزایای برش فلزات با واترجت می توان گفت که واتر جت به ماهیت فلز های مختلف به دلیل استفاده نکردن از حرارت آسیبی نمی رساند و ماهیت فلز را به خوبی حفظ می کند. همچنین دستگاه واترجت قابلیت ایجاد برش های پیچیده را با استفاده از اهرم های سه بعدی  با سرعت بالا و هزینه پائین نیز دارد. برش فلزات با واترجت همچنین ضایعات مضری تولید نمی کند و در نتیجه هزینه ضایعات کم می شود.

 در این روش که عرض برش آهن و سایر فلزات بسیار کم می باشد می توان از قطعات بیشترین استفاده را کرد و به این ترتیب هزینه مواد مصرفی نیز پایین خواهد آمد. میزان استفاده از آب نیز در این روش بسیار محدود بوده و همچنین برای استفاده مجدد می توان آن را بازیافت نمود. مواد ساینده نیز سمی نبوده و می توان از آن ها دوباره نیز استفاده کرد و همچنین این دستگاه گرد و غباری که بر اثر برش بوجود می آید را  ایجاد نمی کند.

در مورد لبه های برش که بوسیله دستگاه واتر جت ایجاد می شوند می توان گفت که هر چه کار با سرعت پائین تری انجام گیرد کیفیت برش بالاتر می رود.

در کل برش فلزات با واترجت برای قطعه مشکلی در اثر حرارت بوجود نمی آورد و برای موادی که به حرارت حساس هستند و یا بسیار سخت می باشند مناسب می باشد.  همچنین زاویه برش کمتر از یک درجه بوده و در بسیاری از مواقع می توان با کاهش سرعت عمل، این زاویه را از یک درجه نیز کم تر کرد.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر
10 / 10
از 1 کاربر