ورود کاربرانعضویت کاربران
بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 5 بهمن 1396 در ساعت 10 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر شما هم از علاقه مندان به استفاده از دستگاه های برش لیزر فلزات هستید به شما باید از پیش بدانید که که استفاده از اینگونه دستگاه ها همانند هر دستگاه دیگری نیازمند یادگیری نکاتی است. در زیر نکاتی در مورد برش لیزری فلزات را به شما خواهیم گفت که در صورت به کار بردن آنها حین کار کردن با انواع دستگاه برش لیزر میتوانید با امنیت بالا با بالاترین سرعت و دقت برش های لازم را بر روی قطعات مورد نظر خود انجام دهید.

برای استفاده از دستگاه برش لیزر برای برش فلزات بهتر است یک کپسول آتش نشانی که از شارژ بودن آن مطمئن هستید را در اطراف دستگاه نصب نمایید. این کار بیشتر برای پیش بینی کردن مواقع اضطرار می باشد و اگر نه در صورت رعایت تمامی موارد ایمنی هیچ حادثه ای در کار با لیزر اتفاق نخواهد افتاد.

نکته بعدی که باید حین کار کردن با دستگاه های برش لیزر به آنها توجه ویژه نمود این است که به صورت مداوم هر دو ماه یک بار آب موجود در چیلر را تعویض نمایید. زیرا چیلر یکی از بخش های مهم دستگاه های لیزر می باشد.  آب استفاده شده در چیلر از نوع آب معمولی نیست و به آب مقطر دوبار تقطیر گفته میشود. برای بهبود وضعیت کارکرد دستگاه بدون در نظر گرفتن کارکرد آن باید حتما هر دو ماه یکبار عمل تخلیه و تعویض آب صورت گیرد.

نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید عدم استفاده از نشانگر های فاقد برچسب هشدار و مشخصات هستند زیرا به دلیل عدم مناسب بودن آنها میتوان این انتظار را داشت که استفاده از این لیزر ها آسیب زننده باشند. زیرا نشانگر های لیزری کلاس B3 یا رده 4 بسیار خطرناک هستند. توجه داشته باشید که نگاه کردن به اشعه لیزر بدون محافظ چشم و هم چنین تاباندن آن به چشم سایر افراد بسیار خطر ناک بوده و میتواند موجبات آسیب دیدگی چشم شخص را فراهم آورد.

برای آنکه بهترین نتیجه را از کار خدمات برش لیزر به دست آورید بهتر است قبل از ایجاد برش بر ریو فلز و یا غیر فلز مورد نظر خود ابتدا برش هایی بر روی یک ورق تستی ایجاد نمایید تا بتوانید بهترین تنظیمات را بر روی دستگاه پیاده سازی نمایید زیرا ممکن است برش هایی که قبلا بر روی ورق هایی زده باشید جنس و ضخامت متفاوتی با ورق هایی که امروز قصد ایجاد برش بر روی آنها را دارید داشته باشند و در صورت استفاده از همان تنظیمات برای کار جدید احتمال اینکه لیزر قوی تر حد انتظار بوده و موجب خرابی قطعه شود و یا ضعیف تر از حد انتظار بوده و برش به خوبی و با سرعت انجام نشود هست.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
9 / 10
از 3 کاربر
9 / 10
از 3 کاربر