ورود کاربرانعضویت کاربران
بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 5 بهمن 1396 در ساعت 10 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شاید افرادی هنوز باشند که در تشخیص تفاوت های بین دستگاه حک فلزات، برش لیزری فلزات و برش فلزات با دستگاه فرز دچار مشکل باشند به همین دلیل در این مقاله سعی کرده ایم با اشاره به تفاوت های این سه به شما کمک کنیم تا بتوانید برای ایجاد حک و یا برش بر روی فلز مورد نظر خود از چه دستگاهی استفاده نمایید. با خدمات برش لیزر نیک همراه باشید.

برای شروع عملکرد دستگاه برش لیزری فلزات و برش فلزات با دستگاه فرز را مقایسه میکنیم. به این نکته توجه داشته باشید که از هر دو دستگاه میتوان برای حک برش بر روی فلزات استفاده نمود با این تفاوت که در صورتی که مایل باشید بر روی فلزی حکاکی نمایید برش فلزات با دستگاه فرز میتواند در سه راستای x , y ,z به صورت سه بعدی این حکاکی را انجام دهند در حالی که دستگاه برش لیزی تنها در دو بعد x , y توانایی انجام چنین کاری را دارد. در بخش مربوط به سرعت حکاکی این لیزر است که پیروز میدان میشود اما دقت حکاکی با دستگاه فرز بالا است.

بخش بعدی که در این دو دستگاه دارای اهمیت است تفاوت آنها در توانایی برش فلزات می باشد. سرعت برش فلزات به وسیله ی لیزر از فرز بیشتر می باشد و در 30 به 6 متر در دقیقه می باشد. دقت در برش توسط لیزر نیز بسیار بالا بوده و میتواند با دقت یک صدم میلیمتر برش دلخواه شما را انجام دهد این در حالی اس که این میزان دقت برای برش فلزات با دستگاه فرز یک دهم میلیمتر می باشد.

بخش دیگری از توانایی هر دو دستگاه که مورد مقایسه قرار گرفته است تفاوت در نوع مواد قابل حک و برش است هم دستگاه برش لیزری فلزات و هم برش فلزات با دستگاه فرز میتوانند غیر فلزات را نیز برش و یا بر روی آنها حکاکی نمایند در صورتی که مایل به استفاده از این دستگاه ها برای ایجاد برش یا حکاکی بر روی غیر فلزات بودید میتوانید با اتکا به سرعت و دقت این دو دستگاه اقدام به انتخاب یکی از آنها نمایید.

در صورت نیاز به برش و یا حکاکی باید به این نکته داشته باشدی که برش فلزات با دستگاه فرز به واسطه لمس قطعه کار توسط ابزار برش ایجاد میشود. این در حالی است که دستگاه برش لیزری بدون نیاز به تماس می باشد.

به دلیل تماس فیزیکی که هنگام برش آهن با دستگاه فرز رخ میدهد قطعه باید حتما در جای خود ثابت شود اما در هنگم استفاده از لیزر نیازی به چنین ثابت کننده هایی نیست.

بخش هزینه های نگهداری هر دو دستگاه مبحث آخر مقاله است که در صورتی که از برش فلزات با دستگاه فرز استفاده میکنید باید به این نکته توجه داشته باشید پس مقداری کار کردن با دستگاه برش لیزر حتما باید تیوپ آن عوض شود . این تعویض تیوپ هزینه باایی بر دوش شما قرار خواهد داد. این در حالی است برش فلزات با دستگاه فرز بسیار به صرفه تر بوده و تنها کافی است پس مدتی تیغه های دستگاه تعویض شود.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر
10 / 10
از 1 کاربر