ورود کاربرانعضویت کاربران
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 26 آذر 1399 در ساعت 12 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آهن از سخت ترین متریال هاییست که امروزه برای ساخت انواع وسایل و قطعات از آن استفاده میشود. سختی آهن باعث شده تا برش آن نیز مشکل باشد و با هر وسیله ای نتوان این کار را انجام داد. بهترین روش برش لیزر میباشد که میتواند این فلز سخت را به راحتی و در مدت بسیار کوتاهتری نسبت به سایر تجهیزات برش دهد. اما در ادامه قصد داریم به این سوال پرتکرار یعنی برش لیزر آهن چه کاربردی دارد بپردازیم.

برش لیزر آهن بیشتر در صنایع مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور که میدانید در برخی مصارف ساختمانی و یا در آهنگری ها ابزارهایی همچون هوابرش و یا اره های آهن بر کاربرد دارند. اما در صنایع به دلیل حساسیت کار دیگر نمیتوان از این نوع تجهیزات استفاده کرد. اما  دلایلی وجود دارند که باعث شده از برش لیزری در صنایع استفاده شود که به آنها اشاره کوتاهی خواهیم کرد. سرعت انجام کار یکی از موارد بسیار مهمیست  که درتولید قطعات و محصولات کارخانه از اهیمت زیادی برخوردار است. برش فلز آهن با دستگاه ها و تجهیزات قدیمی کاری بسیار زمانگیر است ولی با استفاده از لیزر این زمان بسیار کاهی می یابد.برش باید به گونه ای انجام شود که هیچ نقصی نداشته باشد. خم شدگی و فرورفتگی لبه ها و سطح ورق از جمله مشکلاتیست که هنگام برش با تجهیزات قدیمی بوجود می آید ولی لیزر دیگر اینچنین مشکلاتی ندارد. عدم فرورفتگی سطح ورق و همچنین خم شدن لبه ها باعث میشود تا هزینه های شرکت تولید کننده تا حد زیادی کاهش یابد.

در ادامه برای اینکه بیشتر به سوال برش لیزر آهن چه کاربردی دارد بپردازیم باید به حکاکی های بسیار دقیق آن بر روی فلز اشاره کنیم. از این دستگاه فقط برای برش فلز آهن استفاده نمیشود. طرح های مد نظربه کامپیوتر داده شده و سپس دستگاه برش لیزر شروع به حکاکی میکند. حکاکی هایی که این دستگاه بر روی فلز پدید می آورد کوچکترین نقصی ندارند و دقت آن نیز بسیار بالاست.

کاربرد برش لیزر آهن باعث شده تا ضایعات ناشی از برش فلز بسیار کاهش پیدا کند. ضایعات ایجاد شده از برش باعث ایجاد هزینه های زیادی برای یک شرکت میشود. بیشتر شرکت هایی که از روش های قدیمی برای برش استفاده میکنند برای تولید یک قطعه با حجم بالایی از ضایعات مواجه میشوند. دقت بالای برش لیزری باعث میشود برای تولید هزاران قطعه حتی کوچکترین ضایعاتی باقی نماند.

در آخر برای پاسخ به سوال برش لیزر آهن چه کاربردی دارد باید به استفاده از‌ این روش برای ساخت انواع قطعات در تیراژ بالا اشاره نمود. این دستگاه قادر است تا در یک روز کاری تعداد بالایی از قطعات را برش دهد که باروش دستی هرگز این چنین کاری میسر نمیباشد.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 4 کاربر
10 / 10
از 4 کاربر