ورود کاربرانعضویت کاربران
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 15 ارديبهشت 1397 در ساعت 11 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فلزات از محکمترین متریال هایی هستند که امروزه مصارف زیادی دارند. آهن در این بین مصرف بیشتری نسبت به سایر فلزات دارد و بسیار پرکاربرد نیز میباشد. تکنولوژی برش و حکاکی به حدی پیشرفت کرده است که میتوان بر روی آهن نیز حکاکی کرده و یا آن را برش داد. برش آهن با استفاده دستگاه های مخصوصی انجام میشود. در گذشته که تکنولوژی تا این حد پیشرفت نکرده بود و برش آهن تنها از طریق دستگاه های برش هوا و از این دست تجهیزات استفاده میشد ولی امرزوه دستگاهی به نام برش لیزر آهن به وجود آمده که از طریق آن میتوان آهن را به راحتی به قسمت های مختلف برش دهید.

برش لیزر آهن مزایای منحصر بفردی را همچون ایجاد برش با کیفیت با قطر کانونی کوچکتر و همچنین سرعت بالاتر را به وجود می آورد. شاید برای بسیاری از شما این سوال پیش بیاید که برش لیزر آهن چگونه انجام میشود؟ برای اینکه پی ببرید برش لیزر آهن چگونه انجام میشود در ابتدا باید به دستگاه هایی که در این رابطه مورد استفاده قرار میگیرد اشاره کنیم .

دستگاه لیزر cnc‌، دستگاه لیزر گازی، دستگاه لیزر co2 و دستگاه لیزر جامد از جمله دستگاه هایی هستند که برای برش فلزات به کار میروند. البته ناگفته نماند که دستگاه لیزر جامد کابرد بیشتری را در این میان دارد.

در ادامه سوال برش لیزر آهن چگونه انجام میشود باید بگوییم نحوه انجام عملیات توسط دستگاه برش لیزر به صورت کاملا دقیق و بدون خطا انجام میشود و میتواند برش های بسیار پیچیده را بدون اینکه کوچکترین انحرافی داشته باشد انجام دهد.

کلیه کنترل دستگاه برش لیزر آهن توسط کامپیوتر انجام میشود و به هیچ وجه دست دخالتی در آن ندارد. دخالت نداشتن دست باعث میشود تا خروجی کار یکنواخت باشد. برش لیزر آهن هیچگونه پلیسه ای را به وجود نمی آورد که از همین رو پس از اتمام کار مشاهده خواهید نمود که برش انجام شده بسیار تمیز میباشد. به دلیل اینکه هیچگونه فشاری در برش لیزر آهن وجود نخواهد داشت در نتیجه شاهد خم شدگی در لبه ها نخواهید بود.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر
10 / 10
از 1 کاربر