ورود کاربرانعضویت کاربران
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 10 بهمن 1396 در ساعت 11 : 56 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

استیل در واقع آلیاژی است که از ترکیب آهن و کربن تشکیل می شود که در این میان کربن فقط سهمی کمتر از دو درصد دارد. این فلز به دلیل اینکه دارای استحکام و همچنین انعطاف پذیری بالایی می باشد مصارف مختلفی دارد. برای کاربرد استیل باید آن را به نحوی برش داد. در زیر به روش هایی از برش استیل اشاره می کنیم.

استیل را می توان با روش های مختلف از جمله پلاسما، لیزر و واترجت برش داد. استفاده از برش پلاسما برای استیل 0.5 تا 170 میلی متر مناسب می باشد که در آن از آمپری بین 20 تا 1000 میلی آمپر استفاده می شود. این روش از روش هواگاز بهتر و کیفیت بالاتری دارد و علاوه بر این ها روش پلاسما از روش هواگاز سرعت بالاتری نیز دارد. ولی استفاده از روش پلاسما معایبی نیز دارد از آن  قبیل می توان به این مورد اشاره کرد که پلاسما برای محیط زیست بسیار مضر است و برای بدن انسان و طبیعت بسیار خطرناک می باشد. همچنین در صورت خرابی تعمیرات سخت و پر هزینه ای دارد و در کل برش پلاسما هزینه های بالایی را در بر می گیرد. همچنین روش برش پلاسما  امواج صوتی مضری تولید می کند که علیرغم اینکه انسان آن را متوجه نمی شود ولی به گوش بسیار آسیب می رساند.

روش برش لیزر استیل از جمله خدمات برش لیزر است که از آن برای برش دادن انواع فلزات و استیل استفاده می شود. در این روش نیز برش استیل با سرعت و کیفیت بسیار بالا تولید می شود. لیزر در این روش تقویت می شود و بر سطح فلز می تابد و قسمت های مورد نیاز را می سوزاند و تصعید یا ذوب می کند که این مواد ذوب یا تصعید شده بوسیله گازهایی پخش و دور می شوند. کار برش لیزر با این روش به دلیل اینکه از cnc استفاده می شود بسیار با دقت انجام می پذیرد.

به عنوان بهترین روش برای برش استیل دستگاه واترجت می باشد. واتر جت از فشار بالای آب برای بریدن استیل استفاده می کند که در آن آب از روزنه ای بسیار باریک با فشار زیاد به سطح مورد نظر وارد می شود که فشار آن، چیزی معادل 900 متر بر ثانیه می باشد که قادر به برش دادن هر ماده ای نیز می باشد. دستگاه واترجت که از دو بخش پمپ شدت دهنده و نازل تشکیل شده است برای برش استیل بسیار مناسب می باشد. پمپ شدت دهنده، فشاری بین 40000 تا 600000 پاسکال را ایجاد می کند. نازل برش نیز که می تواند در سه جهت محور مختصات گردش کند بر روی دستگاه واترجت نصب شده است.

واتر جت در مقابل برش پلاسما و لیزر دارای مزایای فراوانی می باشد. در این روش از برش استیل، به دلیل استفاده از آب سر برای برش، استیل دچار تنش گرمایی نمی شود و کیفیت استیل به خوبی حفظ می شود و تاب هم بر نمی دارد که این نکته بسیار در برش فلزات مهم می باشد.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر
10 / 10
از 1 کاربر