ورود کاربرانعضویت کاربران
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 11 ارديبهشت 1400 در ساعت 16 : 59 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با توجه به این که برش لیزر آهن یکی از بهترین روش های موجود برای برش آهن می باشد بنابراین در بسیاری از صنایع از این روش برای برش آهن استفاده می شود که در ادامه توضیحاتی در این باره خدمت شما ارائه خواهیم داد. استفاده از لیزر برای برش آهن با قطعات مختلف کاربرد دارد و استفاد هاز این روش  برای برش آهن به برشکاری آهن بسیار وسعت بخشیده است.

دلیل استفاده از لیزر برای برش آهن چیست

برای بسیاری از کارها از لیزر استفاده می شود که یکی از این کارها برش لیزر فلزات می باشد که به دلیل مزایایی که دارد بسیار مورد استقبال صنایع مختلف قرار گرفته است. دقت بسیار زیاد در برش لیزری فلزاتی نظیر آهن، آلومینیوم و  بسیاری دیگر از فلزات یکی از مزایای استفاده از برش لیزری این فلزات می باشد. در برش لیزری منطقه ای که تحت تاثیر گرما قرار می گیرد بسیار کوچک بوده و می توان با استفاده از برش لیزری آهن اشکال پیچیده را ایجاد نمود چون گرما سبب تاب برداشتن منطقه وسیعی از فلزا آهن نمی شود و به این ترتیب می توان سوراخ های ریز را با این روش در آهن  با کیفیت بالا به وجود آورد.

هنگامی که یک نور به شکل ستونی و با شدت بالا از یک رنگ یا یک طول موج به فلز تابانیده می شود فلز برش می خورد. متمرکز شدن نور توسط لنزی مخصوص انجام می شود و به این ترتیب می توان فلز را با سرعت و با کیفیت بالایی برش داد.

چگونگی برش لیزر آهن

در برش لیزر آهن در ابتدای کار لیزر با نیرویی فراوان آهن را سوراخ کرده و طرح مورد نظر بر روی آهن ایجاد می شود. به اضافه لیزر از گاز نیتروژن و یا اکسیژن نیز استفاده می شود که هر کدام کاربردی در برش لیزر آهن و یا سایر فلزات دارند. در سال های اخیر با توجه به پیشرفت هایی که در برش لیزر شد توانایی برش برای ورقه های ضخیم تر نیز به وجود آمد که البته گاهی کیفیت لبه ها کاهش می یافت و انجام برش لیزر برای ورقه های ضخیم تر گاهی با مشکلاتی همراه است.

از فواید برش لیزری می توان به عدم تاب برداشتن آهن، ایجاد طرح های پیچیده بر روی آهن، هزینه های پایین، سرعت بالای برش، انجام اندازه یکسان در برش های شبیه به هم، قابلیت تولید  انبوه و بدون نقص و دقت بسیار بالا اشاره نمود که همه این موارد کاربرد بسیار زیاد را در صنایع دارد.

برش لیزر آهن برای برش های یکسان می تواند بهترین گزینه باشد زیرا خطای حرکتی ندارد. استفاده از برش لیزر آهن کمترین پرتی را دارد و می توانید قطعات کوچک را با کمترین پرتی تولید نمایید. بنابراین استفاده از برش لیزری فلزات می تواند بهترین گزینه برای برش فلزات باشد. برش لیزر نیک یکی از مطمئن ترین مراکز برای برش لیزر انواع فلزات از جمله آهن می باشد.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر
10 / 10
از 1 کاربر