ورود کاربرانعضویت کاربران
بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 16 ارديبهشت 1400 در ساعت 13 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آلومینیوم از جمله فلزات سبکی می باشد که تولید آن به صورت ورقه های نازک می باشد که دارای انعطاف بالایی می باشد. آلومینیوم سطحی براق دارد که در برابر خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

برای استفاده از آلومینیوم در صنایع مختلف نیاز هست تا آن ها را برش داده و به این وسیله قطعات آلومینیومی مورد نظر ساخته شوند. برش لیزری آلومینیوم برای برشکاری این ماده در حال حاضر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و دلیل آن هم مزایایی است که برش لیزر آلومینیوم دارد. برش لیزر دارای دور ریز بسیار اندکی نسبت به سایر روش ها می باشد می توان با استفاده از برش لیزر آلومینیوم طرح های پیچیده ای را بر روی آلومینیوم پیاده سازی نمود. دقت بالا در برش لیزر آلومینیوم، سرعت بالا در برشکاری توسط لیزر از دیگر مزایای این روش می باشد که این مزایا را نمی توان در روش های دیگر برشکاری فلزات مشاهده نمود. استفاده از برش لیزر آلومینیوم برای ورقه های آلومینیوم با صخامت های مختلف قابل انجام می باشد.

برای برش لیزر آلومینیوم می توان مزایای بسیاری بر شمرد که از آن دسته می توان به هزینه پایین، دورریز اندک، کیفیت بالای در محل برش لبه ها، راحتی در طراحی اشاره نمود. ولی از آن جا که آلومینیوم الیاژی نرم می باشد استفاده از برش لیزر آلومینیوم نیاز به دقت و تجربه بالایی دارد که باید به کسی سپرده شود که در این زمینه و تنظیمات دستگاه تخصص و تجربه فراوانی داشته باشد تا بتواند بهترین خروجی را ارائه کند. دلیل سختی برش لیزر آلومینیوم این است که آلومینیوم به گونه ای است که گرما به راحتی در آن پخش می شود که این مورد سبب می شود تا مانع از گرم شدن نقطه ای از آلومینیوم شود بنابراین کار برش آلومینیوم با لیزر با مشکلانی همراه خواهد شد که این مشکل در ورقه های آلومینیوم با ضخامت بالاتر بیشتر می شود.

فرایند برش لیزر آلومینیوم

آلومینیوم به دلیل این که سبک است و براق و همچنین دارای مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و اکسیداسیون می باشد از مورد توجه ترین مواد در بین صنایع مختلف محسوب می شود. از دیگر مزیت های استفاده از آلومینیوم در صنایع مختلف این است که این آلیاژ دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد و می توان قطعات با پیچیدگی های زیاد را با استفاده از این ماده ساخت. که برای این منظور قطعا برش لیزر آلومینیوم از بهترین روش ها برای برش  آلومینیوم به حساب می آید.

در برش لیزری فلزات از جمله آلومینیوم می توان از گاز اکسیژن در عوض گاز نیتروژن استفاده کرد که این غیر از این که ارزان تر است ولی نمی توان با استفاده از گاز اکسیژ انتظار برش لیزری تمیزی را داشت و از آنجایی که در برش لیزری ما انتظار لبه هایی تمیز داریم استفاده از گاز دی اکسید کربن را پیشنهاد می کنیم.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر
10 / 10
از 1 کاربر