ورود کاربرانعضویت کاربران
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 12 ارديبهشت 1400 در ساعت 16 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

می توان گفت که لیزر یک کشف کاملاً علمی است و به عنوان یکی از تکنولوژی های مهم در زندگی ما وارد شده است و تاثیرات فوق العاده ای را در صنعت، پزشکی، ارتباطات، چاپ و غیره داشته است. لیزر ماهیتاً همان نور است با توانی بالا در تمرکزیابی نور که از نور خورشید هم درخشان تر است.

دستگاه برش لیزر فلزات از کجا آغاز شد

دستگاه برش لیزر فلزات یکی از ماشین آلات صنعتی می باشدکه در بخش صنعت کاربرد بسیار مهمی دارد. دستگاه برش لیزر باعث می شود تا تولید با کیفیت بالا و دقت بالایی انجام شود که اهمیت برش لیزر را مشخص می کند.

اولین دستگاه برش لیزر در سال 1965 و با هدف ایجاد سوراخ برای قالب الماس استفاده شد. این دستگاه کاربردی توسط مرکز تحقیقات Western Electric Engineering اختراع شد و در سال 1967 بریتانیا برای ساخت دستگاه برش لیزری توسط جت اکسیژن به جهت برش فلزات کار را آغاز نمود. سه سال بعد یعنی در سال 1970 هم از این روش برای کاربردهای هوافضا به جهت برش تیتانیوم استفاده گشت. همین زمان بود که از لیزرهای co2   برای برش های غیر فلزی استفاده شد. آن زمان هنوز دی اکسید کربن برای هدایت نمودن حرارتی فلزات قدرت کافی نداشت.

دستگاه برش لیزر چگونه کار می کند

اشعه لیزر توسط مواد تولید کننده لیزر به وسیله تخلیه الکتریکی یا تابش در یک لامپ در محفظه ای بسته تولید می شود و این اشعه های تولید شده توسط آینه انعکاس می یابد تا به این وسیله انرژی لازم برای مبدل شدن به یک جریان نوری یک رنگ کسب شود. عموماً برای هدایت کردن نور متمرکز به لنز دستگاه از آینه با فیبر  نوری  مورد استفاده قرار می گیرد.  این لنز در نقطه کاری دستگاه قرار گرفته است.

 مزایای استفاده از دستگاه برش لیزر

با استفاده از دستگاه برش لیزر می توانید برش فلزات را با دقت و تمیز انجام دهید که دارای کیفیت بالایی می باشد و لبه های اضافی بعد از برش لیزر روی فلزات مشاهده نخواهید نمود به همین جهت برش لیزری فلزات جایگاه مناسبی را در برابر روش های سنتی برش فلزات کسب نموده است. استفاده از حداقل انرژی، کمترین هزینه و بهترین نتیجه و کمترین پرتی از مزایای استفاده از برش لیزری فلزات می باشد. استفاده از این روش برای فلزات با ضخامت های محدود قابل استفاده می باشد ولی در حال حاضر دستگاه های قوی تری برای برش فلزات با ضخامت بیشتری در حال تولید می باشد.

یکنواخت بودن برش فلزات با استفاده از دستگاه برش لیزری فلزات به همراه سرعت بالا در برش از مزایای اصلی این روش می باشد.

دستگاه های برش لیزر در انواع مختلفی تولید می شوند که باید بر حسب نوع کار نوع مناسبی از ان ها مورد استفاده قرار بگیرد.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر
10 / 10
از 1 کاربر