ورود کاربرانعضویت کاربران
بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 5 بهمن 1396 در ساعت 10 : 24 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دستگاه لیزر می تواند تصاویر ظریفی را بر روی فلزات حکاکی کند. از مزایای حکاکی فلزات می توان به دقت و قدرت بالای حکاکی، وضوح و مشخص بودن تصاویر، ماندگاری بیشتر تصاویر حکاکی شده با لیزر بر اثر گذشت زمان، سرعت بسیار بالای حکاکی در هر عمقی، تمیزی تصویر حکاکی شده نسبت به روش های قدیمی، قابلیت زمانبندی حکاکی توسط کامپیوتر، امکان حکاکی بر روی اجسام کروی، راحت بودن کار برای اپراتور و همچنین مقرون به صرفه بودن حکاکی اشاره کرد. در ادامه با ما در خدمات برش لیزر نیک همراه باشید.

حکاکی فلزات توسط لیزر برای هدایای تبلیغاتی و همچنین برای قطعات صنعتی کاربرد دارد. حکاکی فلزات در ابعاد 5*5 قابل انجام می باشد و اگر طرح به شکل گسسته باشد می توان در ابعاد بزرگ تر نیز حکاکی را انجام داد.

بیشتر قطعات صنعتی نیازمند حکاکی می باشند. این حکاکی به منظور ایجاد آرم و علائم تجاری، بارکد، شماره سریال، تاریخ ساخت و سایر مشخصات فنی می باشد که بر روی فلزاتی مثل استیل، طلا، آلومینیوم، فلزات آبکاری شده و رنگ شده امکان پذیر می باشد.

حکاکی فلزات توسط لیزر نسبت به سایر روش های حکاکی ماندگارتر بوده و برای درج علائم متفاوت شماره سریال و بسیاری دیگر از حروف و شماره ها منعطف تر می باشد. به دلیل دقت بالای دستگاه های لیزر برای حکاکی فلزات کوچک ترین حروف و نشانه ها بر روی فلز حکاکی شده کاملاً خوانا می باشد.

یکی دیگر از مواردی که حکاکی فلزات با لیزر به کار می آید حک هدایای تبلیغاتی با جنس فلز می باشد. از این موارد می توان به خودکار، جاکلیدی، ساعت رو میزی و بسیاری دیگر از اقلام مثل کیف پول . کیف دستی و... اشاره کرد که دارای پلاک فلزی از جنس استیل می باشند. برروی این پلاک ها معمولاً شماره تلفن و آدرس سایت و ایمیل و موضوعاتی از این قبیل چاپ می شود که ماندگاری بسیار بالا و زیبایی ویژه ای دارند.

در میان دستگاه های لیزر گازی، دستگاه برش لیزر فلزات و حکاکی صنعتی CO2 کاربرد بیشتری را دارد که برای حکاکی فلزات عمومآ از آن استفاده می شود. در میان دستگاه لیزر جامد هم لیزر یگ کاربرد بیشتری را برای حکاکی فلزات دارد. دستگاه لیزر CNC هم از این تکنولوژی استفاده کرده و به دو دسته دستگاه لیزر فلزات و غیر فلزات تقسیم می شود.

دستگاه های لیزر به وسیله کامپیوتر هدایت شده و به وسیله تشعشع لیزر کارهای مختلفی از قبیل برش آهن و حکاکی فلزات را انجام می دهند. این دستگاه ها به دلیل اینکه کامپیوتر آن ها را هدایت می کند نتایج ثابتی تولید می کنند و سرعت بسیار بالایی نیز دارند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر
10 / 10
از 1 کاربر