ورود کاربرانعضویت کاربران
بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 5 بهمن 1396 در ساعت 10 : 38 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دستگاه لیزری برش فلزات

یکی از روش های برش فلزات استفاده از خدمات برش لیزر می باشد. امروزه لیزر در بسیاری از امور کاربرد دارد که از آن جمله می توان به استفاده از لیزر برای برش فلزات اشاره کرد. لیزر با سرعت زیاد و دقت فراوان می تواند انواع فلزات را از جمله آهن، استیل، برنج، مس و آلومینیوم را برش دهد.

برش فلزات با واترجت

یکی دیگر از روش های نوین برش فلزات سیستم برش واترجت می باشد. در این روش برای برش آهن از فشار بالای آب استفاده می شود. آب از روزنه ای با فشار بسیار بالا خارج می شود و به علت فشاری در حدود 900 متر بر ثانیه توانایی برش هر ماده ای را پیدا می کند که با کنترل کامپیوتری این فشار، اشکال مختلفی قابلیت تولید پیدا می کنند. این دستگاه متشکل از دو قسمت پمپ شدت دهنده و نازل برش می باشد که این روزنه می تواند در سه جهت محور X، Y و Z حرکت کرده و شکلی را که مد نظر است را تولید کند.

استفاده از برش فلزات به وسیله واترجت این مزیت بزرگ را نسبت به سایر روش ها دارا می باشد که  به دلیل استفاده از آب در برش فلز، مانع از ایجاد تنش حرارتی برای فلز می شود. این روش برای برش های تا ضخامت 50 سانتی متر مناسب بوده و برای ضخامت های بالاتر مقرون به صرفه نبوده و باید از روش های دیگر استفاده شود.

لیزر ماکروجت

لیزر ماکروجت که یکی دیگر از روش های نوین برش لیزر فلزات می باشد به این گونه است که اشعه لیزر به وسیله یک لوله هدایت می شود تا زمانی که به محفظه تحت فشار آب برسد. روش کار لیزر و لوله به این شکل می باشد که لیزر با انرژی زیاد به واترجت رسانده می شود. واترجت که از لوله بیرون می آید، با هدف بازتابش لیزر، پرتو لیزر را پوشش می دهد. در نتیجه می توان واتر جت را به منظور شار هدایت کننده نور با طول متغیر در نظر گرفت. چون لیزر پالسی در این دستگاه استفاده می شود و دستگاه واترجت پیوسته کار می کند در نتیجه قطعه به سرعت سرد شده و در نتیجه برش فلز بدون آسیب گرمایی تولید می شود.

برش با فرز CNC

برش با فرز CNC یکی دیگر از روش های نوین برش فلزات است که برای برش فلزات و غیر فلزات از آن استفاده می شود. از مزایای استفاده از این روش می توان به انعطاف پذیری در برش فلزات اشاره کرد و آن به  این علت است که این دستگاه  می تواند در سه بعد حرکت کند. از نظر میزان دقت این دستگاه نیز می توان گفت که این دستگاه در رتبه دوم بعد از دستگاه لیزر قرار دارد و همچنین این دستگاه برای سوراخکاری بسیار مناسب می باشد.

برش پلاسما

برش پلاسما نیز یکی دیگر از روش های برش فلزات بوده که این دستگاه فقط به این جهت که دارای قیمت پایین تری نسبت به سایر دستگاه های بر ش می باشد مورد استقبال قرار گرفته و دقت برش این دستگاه از سایر روش ها پایین تر می باشد.

ماشینکاری قطعات به روش فرا صوتی

یکی دیگر از روش های نوین برش فلزات استفاده از ماشینکاری قطعات به روش فرا صوتی می باشدکه یکی از روش های ماشینکاری مکانیکی مدرن می باشد. این روش برای مواد سخت و یا شکننده استفاده می شود.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر
10 / 10
از 1 کاربر