ورود کاربرانعضویت کاربران
بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 5 بهمن 1396 در ساعت 10 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دستگاه برش لیزر دستگاهی است که از آن برای برش لیزر فلزات و همچنین غیر فلزات استفاده میشود. از این دستگاه بیشتر در زمینه صنعت استفاده میشود و با کمک آن میتوان بر روی اجسام مختلف برش ایجاد نمود و یا اشکال مختلف را بر روی آن حکاکی نمود.

کارایی دستگاه برش لیزر به این صورت که ابتدا اشعه لیزری از نوک دستگاه بر روی جسمی که قصد برش و یا حکاکی کردن بر روی آن را داریم تابیده میشود و سپس این اشعه با توجه به میزان قدرتی که برای آن تعریف شده است بخش های در نظر گرفته شده برای برش را یا می سوزاند یا آب می کند و یا موجب تصعید آن میشود و در انتها بخش های حاصل از برش با گاز فشار بالا از روی جسم برداشته شده تا سطح سیقلی و مناسبی بر روی جسم داشته باشیم.

دستگاه برش فلزات از انواع خاصی تشکیل میشود برای آنکه بیشتر با دستگاه های برش فلزات آشنا شوید ما در این مقاله اقدام به معرفی انواع مختلف دستگاه برش فلزات کردیم. پس تا انتها با برش لیزر نیک همراه باشید.

دستگاه های تولید لیزر میتوانند انواع مختلفی از لیزر را ایجاد نمایند. این لیزر ها با نام های لیزر گازی، لیزر شیمیایی، لیزر رادیو اکتیو، لیزر جامد و لیزر گازی شناخته میشوند که در صنعت تنها از دو نوع لیزر گازی و لیزر جامد استفاده میشود. این دو نوع لیزر خود از بخش های مختلفی تشکیل شده اند به عنوان مثال میتوان گفت که در بین لیزر های صنعتی گازی Co2 بیشترین میزان استفاده را دارد زیرا می توان از آن برای برش و ایجاد حکاکی بر روی انواع مختلف وسایل اعم از فلزات و غیر فلزات استفاده نمود.

دستگاه های لیزر در نوع خاص CO2 و فایبر ساخته میشوند که هر یک دارای مزایایی هستند به طور خلاصه در ادامه مزایای آنها را شرح می دهیم. لیزر فایبر برخلاف CO2 هیچ کدام از قطعات و یا آینه های به کار رفته در آن حرکتی نداشته و ثابت اند و به همین دلیل از نظر هزینه بسیار سود مند تر خواهند بود. دستگاه فایبر 3 کیلوواتی  یک سوم میزان مصرف دستگاه لیزر CO2 4 کیلو واتی نیرو مصرف میکند.

دستگاه لیزر فایبر در برابر دستگاه لیزر CO2 برای برش متریال های نازک سرعت بالاتری دارد و در حدود 3 برابر سریع تر میتواند خط برشی به عمق 1 میلیمتر بر روی آهن گالوانیزه شده و فولاد ایجاد نماید این سرعت در زمان برش 2میلیمتری همچنان بالا بوده و دو برابر لیزر CO2 عمل میکند.

استفاده از دستگاه فایبر احتمال بروز مشکل و خطر آفرینی را نسبت به CO2 به صفر رسانده و اپراتور می تواند با خیالی آسوده نسبت به برش انواع فلزات مانند آلومینیوم، برنج، مس و ... اقدام نماید.

برای ایجاد برش لیزر فلزات و حکاکی بر روی فلزات و غیر فلزات محدودیتی وجود ندارد و شما میتوانید هر طرحی که مد نظرتان بوده است را ابتدا در کامپیوتر پیاده سازی کرده و سپس بر روی فلز مورد پیاده سازی نمایید.

از دیگر دستگاه های لیزری میتوان به دستگاه های برش لیزری، حکاکی لیزی، نشانه گذاری لیزری و جوش لیزری نام برد که از آنها میتوان در صنایع مختلف و خدمات برش لیزر  استفاده نمود.

امیدواریم با مطالعه مقاله فوق  که در مورد معرفی انواع مختلف دستگا برش فلزات بود اطلاعات کاملی در مورد این دستگاه به دست آورده باشید و در صورتی که تصمیم به خرید دستگاه هایی در این زمینه دارید به شما پیشنهاد میکنیم ابتدا با شماره های زیر تماس گرفته و پس از دریافت مشاوره از بخش فروش خدمات برش لیزر نیک  تصمیم خود را قطعی نمایید.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
9 / 10
از 15 کاربر
9 / 10
از 15 کاربر