ورود کاربرانعضویت کاربران
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 16 فروردین 1400 در ساعت 12 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شرکت برش لیزر نیک مجموعه ای مدرن ترین و پیشرفته ترین تجهیزات و دستگاه های برش لیزری را در اختیا  دارد که به کمک آنها تا کنون توانسته با برش های بسیار با کیفیت نظر کارفرما را جلب نماید. البته تعرفه و قیمت های مناسب نیز در کنار کیفیت توانسته بر روی رضایت مشتریان نقش مهمی داشته باشد.

از آنجایی که میزان استفاده از فلزات در صنایع و کارخانجات از گذشته تا کنون به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است ،‌ تقاضا برای برش فلزات نیز روز به روز افزایش داشته است. در گذشته از روش های مکانیکی و سنتی برای برش فلزات استفاده میشد اما امروزه این روش ها کنار گذاشته شده و از روش های نوین و جدید به نام برش لیزری استفاده میشود. در این مطلب قصد داریم تا به مقایسه برش لیزر و برش مکانیکی بپردازیم و تفاوت های این دو روش را به صورت مختصر بیان کنیم. در مقایسه برش لیزر و برش مکانیکی اول از هر چیز باید به دقت و سرعت برش اشاره داشته باشیم که دو عامل بسیار مهم نیز محسوب میشوند. دقت بالای برش لیزری باعث شده تا هیچگونه نقصی بر روی کار مشاهده نشود. در واقع در روش های مکانیکی به دلیل بکارگیری از نیروی انسانی همواره نقوصی بر روی کار مشاهده میشد اما در روش لیزری دیگر هیچگونه نقصی ایجاد نخواهد شد. سرعت برش نیز در روش لیزری قایل قیاس با روش مکانیکی نیست و دستگاه میتواند با سرعت هر چه تمام برش را به اتمام برساند.

با برش لیزر فلزات ضایعات بسیار کمی ایجاد خواهد شد

در مقایسه برش لیزر و برش مکانیکی باید به یک عامل دیگر یعنی ضایعاتی که در حین برش ایجاد میشود اشاره نماییم. ضایعاتی که در برش فلزات ایجاد میشود باعث ضایع شدن ورق های فلزی میگردد و در نتیجه هزینه ها را تا حد زیادی افزایش میدهد. اما با برش لیزر فلزات میزان ضایعات ایجاد شده از برش تا حد زیادی کاهش می یابد و باعث میشود تا هزینه های برش نیز به حد چشمگیری کاهش یابد. در برش لیزر فلزات تنها دستگاه های اتوماتیک و تمام اتوماتیک هستند که روند برش را بر عهده میگیرند و به همین دلیل هیچگونه اشتباهی در برش رخ نخواهد داد. نیروی انسانی دخالت کمی  در روند برش خواهد داشت و بیشتر نقش نظارتی را ایفا خواهد کرد.

تعرفه برش لیزر فلزات صرفه اقتصادی زیادی را ایجاد خواهد کرد

و اما در  مقایسه برش لیزر و برش مکانیکی باید به یک عامل که میتواند هزینه های تولید را برای صنایع بکاهد اشاره نماییم که آن هم تعرفه های بسیار مناسب برش لیزر در برابر برش مکانیکی میباشد. تعرفه برش لیزر به این دلیل نسبت به روش برش مکانیکی مناسب است که  نیروی انسانی برای برش دخالتی ندارند و کار توسط دستگاه انجام خواهد شد. زمانی که از روش مکانیکی برای برش فلزات کمک گرفته میشود نیروی انسانی که بدین منظور صرف  میشود دستمزدی را دریافت خواهد نمود که این دستمزد هزینه و تعرفه ها را نیز دستخوش تغییر قرار میدهند. اما در روش برش لیزر فلزات این هزینه ها کاسته شده و تعرفه ها کاهش خواهند یافت.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر
10 / 10
از 1 کاربر