ورود کاربرانعضویت کاربران
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 22 ارديبهشت 1397 در ساعت 9 : 27 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برش یکی از مهمترین بخش های کار با فلزات میباشد. فلزات جنس بسیار سختی دارند و به راحتی برش نمیخورند. برای اینکه برش فلزات را انجام دهید باید از تحهیزات مخصوصی که برای این کار ابداع شده اند استفاده کنید. یکی از این فلزات آلومینیوم میباشد که باید توسط دستگاه های بخصوصی برش داده شود. برش لیزر آلومینیوم یکی از دستگاه هایی میباشد که میتوان آنرا تحولی بزرگ در زمینه برش آلومینیوم و همچنین برش فلزات دانست. در برش لیزر آلومینیوم نکاتی وجود دارد که به آن میپردازیم.

نکاتی در مورد برش لیزر آلومینیوم:

1. در نظر گرفتن موارد ایمنی از جمله نکاتی در مورد برش لیزر آلومینیوم میباشد که باید آن را رعایت کنید. سعی کنید قبل از شروع به انجام کار با دستگاه برش لیزر از یک کپسول آتشنشانی که شارژ آن کامل میباشد در کنار دستگاه برخوردار باشید.البته منظور از به همراه داشتن کپسول آتشنشانی این نیست که اتفاقی قرار است صورت گیرد ولی باید موارد ایمنی به دلیل حساسیت بالای کار با این دستگاه رعایت شود.

2. از دیگر نکاتی در مورد برش آلومینیوم باید به مهارت اپراتور کار با دستگاه اشاره کنیم. آلومینیوم نسبت به سایر فلزات نرم تر میباشد که از همین رو از حساسیت بالاتری برخوردار است. حتما از افرادی در کار با دستگاه برش لیزر آلومینیوم استفاده شود که از مهارت کافی در استفاده از دستگاه برخوردار باشند تا نقصی در کار پیش نیاید.

3. دستگاه برش لیزر فلزات باید به درستی و با دقت تنظیم شود. در صورتی که دستگاه برش لیزر به درستی تنظیم نشود لیزر به خود دستگاه منعکس خواهد شد و باعث ایجاد بروز آسیب هایی به دستگاه میشود. حتما قبل از هر چیز سعی کنید تنظیمات را به درستی وارد کنید تا مشکلی رخ ندهد.

4. از جمله نکاتی در مورد برش لیزر آلومینیوم میتوانیم به بررسی و سرویس دوره ای دستگاه اشاره کنیم. این دستگاه نیاز به بازدید در مدت زمان مشخصی میباشد. در صورتیکه بازدید دوره ای صورت نگیرد ممکن است دستگاه پس از مدتی دچار ایراد شود و همچنین هزینه های بیشتری را وارد آورد.

5. قبل از شروع کار یک نمونه تست را انجام دهید تا از انجام کار توسط دستگاه اطمینان حاصل کنید. پس از اطمینان حاصل کردن از نحوه برش میتوانید ادامه کار را در تعداد زیاد ادامه دهید.

6. به اشعه لیزر تابانده شده به فلز به هیچ وجه نگاه نکرده و خیره نیز نشوید. نگاه کردن به اشعه میتواند آسیب هایی را به چشمان شما وارد کند.

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر
10 / 10
از 1 کاربر