ورود کاربرانعضویت کاربران
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 8 ارديبهشت 1400 در ساعت 16 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای خرید دستگاه برش لیزر باید نکاتی را بدانیم تا بتوانیم بهترین دستگاه برش لیزر را خریداری نمایید. یکی از مهم ترین نکاتی که باید درباره خرید دستگاه برش لیزر رعایت نمایید خدمات پس از فروش دستگاه برش می باشد. از آن جایی که بسیاری از این دستگاه ها از سایر کشورها وارد  می شوند و دارای تکنولوژی پیچیده ای می باشند بنابراین ممکن است در طول استفاده از دستگاه برش لیزر دچار عیب شده و نیاز به تعمیر داشته باشد. بنابراین باید خیال تان آسوده باشد که از دستگاهی که خریداری کرده اید به خوبی پشتیبانی خواهد شد.

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام انتخاب و خرید دستگاه برش لیزر به آن توجه ویژه ای داشته باشید  این است که آیا دستگاه مورد نظر قابلیت ارتقا را دارد یا خیر؟

اندازه بستر و قدرت لیزر از نکات دیگری است که باید به آن توجه شود. اینکه اندازه بستر دستگاه برش لیزر چه اندازه باشد مشخص می کند که قطعه با چه بزرگی را می توانید داخل دستگاه قرار دهید. انتخاب دستگاه با بستر بزرگ سبب می شود تا شما بتوانید هر قطعه با هر ابعادی را در آن برشکاری نمایید حتی اگر بخواهید از برش لیزر برای جواهرات بهره بگیرید باز هم اگر بستر دستگاه برش لیزر بزرگ باشد دست شما برای استفاده از آن برای قطعات بزرگ تر باز خواهد بود.

اگر بستر قابلیت بالا و پایین رفتن هم داشته باشد به شما این امکان را خواهد داد که بتوانید قطعاتی با ابعاد مختلف را برشکاری لیزری نمایید بدو این که عمق برش متغیر باشد. ولی اگر از دستگاه برش لیزر بخواهید برای لوگو  بر روی چرم حکاکی نمایید موضوع عمق برش دارای اهمیت خواهد شد.

همان طور که پیشتر نیز گفته شد باید در هنگام خرید دستگاه برش لیزر، قدرت لیزر را نیز در نظر داشته باشید. قدرت این دستگاه بر اساس واحد وات محاسبه خواهد شد. هر چه اندازه وات لیزر دستگاه بیشتر باشد لیزر قوی تر خواهد بود.

مثلا وات دستگاه برش لیزر می تواند به  اندازه 30 تا 50 وات باشد. بنابراین توان دستگاه برش لیزر بسیار مهم خواهد بود. الیته به این نکته توجه داشته باشید که ضخامت قابل برش توسط لیزر بر اساس نقطه کانونی لنز مشخص می شود و قدرت لیزر در این زمینه نقشی ندارد. بنابراین داشتن یک لیزر قوی دلیل بر توانایی برش قطعات ضخیم تر نیست و فقط سبب می شود سرعت کار بیشتر شود.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر
10 / 10
از 1 کاربر