ورود کاربرانعضویت کاربران
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 16 فروردین 1400 در ساعت 12 : 48 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برش لیزر آلومینیوم و برش فلزات را به شرکت برش لیزر نیک یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین مراکز برش لیزر در کشور واگذار نمایید. مرکز برش لیزر نیک به صورت تخصصی امکان برش لیزر انواع فلزات را فراهم آورده است و این خدمات در حالی ارائه میشوند که تعرفه ها بسیار مناسب و مقرون بصرفه در نظر گرفته شده اند.

از آنجایی که آلومینیوم یکی از فلزات بسیار ارزشمند در جهان محسوب میشود برش آن نیز باید با دقت بسیار بالایی انجام شود تا هیچگونه ضایعاتی حاصل از برش ایجاد نشود. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی فرایند برش لیزر آلومینیوم بپردازیم تا پی ببرید که چگونه این ورق فلزی ارزشمد برش خورده و به اشکال و ابعاد  گوناگون تبدیل میشود. در بررسی فرایند برش لیزر آلومینیوم باید به روش های برش و دستگاه هایی که برای برش مورد استفاده قرار میگیرند اشاره نماییم. برخی از شرکت ها از روش CO2‌ و برخی دیگر با گاز نیتروژن اقدام به برش میکنند  که تفاوت هایی میان این دو وجود دارد. در روش برش آلومینیوم با گاز CO2  یا همان گاز اکسیژن همواره معایب زیادی ایجاد میشوند و این معایب نیز به دلیل دقت کم در برش ایجاد میگردد. اما با گذشت زمان برش نیتروژن جایگزینی برای برش با گاز اکسیژن شد و امروزه این روش مورد استفاده فراوانی  پیدا کرده است. البته این روش هزینه برش را به نسبت روش اول بالاتر خواهد برد.

نکاتی که در برش لیزر آلومینیوم باید در نظر گرفته شود

در بررسی فرایند برش لیزر آلومینیوم باید به نکاتی اشاره کنیم که در حین برش باید طی شود. یکی از مواردی که قبل از انجام برش لیزر آلومینیوم در نظر گرفته شود صاف بودن سطح ورق آلومینیوم است. ورق آلومینیوم باید بدون هیچگونه تو رفتگی و خوردگی باشد زیرا عدم توجه به  این موضوع میتواند منجر به ایجاد نقص هایی بعد از برش شود. میزان سرعت برش در دستگاه برش لیزری از نکات مهم محسوب میشود. در صورتی که دستگاه از توان بالایی برخوردار باشد در نتیجه میتواند برش را با سرعت و قدرت بالاتری برش دهد. هر چه پلیسه و ضایعات ایجاد شده از برش لیزر آلومینیوم کمتر باشد نشان دهنده کیفیت بالای برش خواهد بود. البته ایجاد پلیسه کمتر به نوع دستگاه و دقت اپراتور بستگی دارد. دستگاه های پیشرفته و همچنین دقت بالای اپراتور پلیسه کمتری را نیز به همراه خواهد داشت.

تعرفه برش لیزر آلومینیوم و عوامل دخیل در قیمت

بعد از بررسی فرایند برش لیزر آلومینیوم  باید به تعرفه برش نیز اشاره ای داشته باشیم. تعرفه برش لیزر آلومینیوم با توجه به عوامل مختلف متفاوت خواهد بود. نوع دستگاهی که برای برش لیزر آلومینیوم مورد استفاده قرار میگیرد هر چه پیشرفته تر باشد مطمئنا شرکت تعرفه های بالاتری را اعمال خواهد کرد که البته بسته به سیاست کاری شرکت ممکن اسن تعرفه ها افزایشی نداشته باشند. شرکت برش لیزر نیک نیز با توجه به تجهیزات مدرن تعرفه های مناسبی را نیز در نظر گرفته است. قیمت برش لیزر آلومینیوم با توجه به زمان برش و همچنین نیروی انسانی دخیل در برش متفاوت خواهد بود.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر
10 / 10
از 1 کاربر