ورود کاربرانعضویت کاربران
بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 2 دی 1400 در ساعت 10 : 26 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ورود دستگاه های برش لیزر همچون برش لیزر آلومینیوم توانسته تحول بزرگی در صنایع مختلف بوجود آورد. مرکز برش لیزر نیک نیز از جمله اولین مجموعه هایی است که توانست با تأمین دستگاه های پیشرفتۀ برش لیزر CNC، خدمات ارزنده ای به صنایع تولیدی نماید. خدمات برش لیزر توسط تکنسین های متخصص ارائه داده می شود. همواره کارخانجات تولید کننده با مشکل برش ورق های آلومینیومی روبرو می شدند و چون نیازمند به نیروی کار مجزا و توانمند بود که بتوانند با استفاده از اره فلزبر بتوانند ورق های فلزی را مطابق با الگو برش دهند. معمولاً با آسیب فیزیکی برای کارگران همراه بود، ضمن آنکه برش ورق آلومینیوم با کیفیت خوب صورت نمی گرفت ولی با اختراع دستگاه برش لیزر، توانستند راندمان کاری کارخانجات و همچنین سطح کیفیت محصولات را نسبت به گذشته بهبود ببخشند.

ویژگی ورق آلومینیوم و مزایای کاربرد دستگاه برش لیزر

ورق آلومینیوم نسبت دیگر ورق های فولادی از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و دارای خواص فیزیکی ضد زنگ می باشد. در همین راستا کاربرد ورق فلزی آلومینیوم را در صنایع مختلفی مشاهده نمود، که در ادامۀ این مبحث بیشتر به جزئیات آن می پردازیم. در دهه های اخیر پیشرفت تکنولوژی توانسته تحولی بزرگ در صنایع مختلف بوجود آورد که در نتیجۀ آن صنعت گران بتوانند در مدت زمان کوتاه حجم زیادی از محصولات را تولید نموده و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. استفاده از دستگاه برش لیزر و برش لیزر آلومینیوم یکی از این دسته فعالیت ها محسوب می شود.

برخی از مراکز خدمات برش لیزر را با استفاده از گاز اکسیژن ارائه می دهند که این مسئله موجب می شود که نتوانند آلومینیوم را با دقت بالایی برش دهند چون نیاز به استفاده از گاز نیتروژن است. گاز نیتروژن پر هزینه می باشد ولی توسط دستگاه های پیشرفتۀ برش لیزر آلومینیوم مورد استفاده قرار گرفته می شود، تا بدین وسیله بتوانند سطح دقت برش ورق های آلومینیومی را افزایش دهند. مرکز برش لیزر نیک مجهز به دستگاه های پیشرفته برش لیزر فلزات است که می توانند متناسب با صنایع مختلف، خدمات برش لیزر آلومینیوم و حکاکی بر روی ورق های آلومینیومی را در مدت زمان کوتاهی ارائه دهند. این مجموعۀ معتبر از سیستم تولید کننده گاز نیتروژن جهت برش لیزر آلومینیوم استفاده می کنند که میزان دقت برش و حکاکی ورق های فولادی را ارتقاء می بخشد.

از ویژگی های بارز ورق آلومینیوم، خاصیت نرم بودن و انعطاف پذیری بالای آن می باشد که متأسفانه اجرای برش این نوع ورق فلزی ممکن است دردسرهایی داشته باشد. بدین ترتیب از اپراتورهای با تجربه جهت کار کردن با دستگاه های برش لیزر استفاده می شود تا بتوانند از تنظیمات پیشرفتۀ برنامه ریزی شده دستگاه، جهت کنترل سرعت، فشار گاز و تمرکز بر روی برش طرح های پیچیده استفاده نمایند. بدین وسیله می توانند خدمات برش لیزر آلومینیوم را با دقت و ظرافت بیشتری انجام دهند.

برش لیزر نیک به عنوان یکی از مراکز حرفه ای در حوزۀ ارائه خدمات برش لیزر، مجهز به دستگاه های کاملاً پیشرفته همراه با اپراتورهای مجرب می باشند. پیشرفت صنایع و ساخت ماشین آلات مدرن همچون دستگاه های برش لیزر آلومینیوم که نوع پیشرفته ای از دستگاه های واترجت، برش پلاسما و دستگاه سند بلاست است، که با تکنولوژی لیزر می توانند ورق های فولادی را مطابق با یک الگوریتم مشخص برش دهند. استفاده از این تکنولوژی، موجب رونق صنایع تولیدی در سطح کشور شده است.

هزینۀ ارائه خدمات برش لیزر آلومینیوم

هزینۀ ارائه خدمات برش لیزر آلومینیوم به فاکتورهای متعددی وابسته می باشد که می توان به کیفیت و میزان ضخامت ورق آلومینیومی اشاره نمود. با بهره گیری از دستگاه های برش لیزر، می توان سرعت فرایند برش ورق های فولادی را افزایش داد و بدین وسیله در مدت زمان کوتاهی، حجم زیادی از ورق های آلومینیومی برش خورده به شکل واحد تهیه نمود. استفاده از گاز نیتروژن در صنعت برش لیزر آلومینیوم توانسته تحول بزرگی در سطح کیفیت برش ورق های آلومینیوم بوجود آورد.

کاربردهای اصلی برش لیزر آلومینیوم

استفاده از گاز نیتروژن ظرافت و تمیزی لبه های برش خورده افزایش پیدا می کند و متأسفانه برخی از مراکز برش لیزر به دلیل هزینۀ نسبتاً بالای گاز نیتروژن از گاز اکسیژن استفاده می کنند که نتیجۀ کار قطعات برش خورده با لبه های تیز و ناهموار می باشد. پیشرفت تکنولوژی و بهره گیری از دستگاه های پیشرفته ممکن است هزینه بر باشد ولی نسبت به ارتقاء سطح کیفیت محصولات، برای مجموعه های تولید کننده بسیار مقرون به صرفه می باشد.

کاربرد گستردۀ برش لیزر آلومینیوم را در صنعت ساخت درب و پنجرۀ آلومینیومی، صنایع ساختمان سازی، ساخت تجهیزات آشپزخانه، صنایع هوایی، صنایع نظامی، ساخت تجهیزات پزشکی، صنایع تولید دستگاه و تجهیزات تأسیسات، دستگاه های صنعتی، قطعات خودروسازی، صنایع کشتیرانی و ... مشاهده نمود. چرا که ورق آلومینیومی دارای خاصیت ضد زنگ است و قابلیت فرم پذیری بالایی دارد و به راحتی می توان از آن در ساخت تجهیزات مختلفی استفاده نمود.

مرکز برش لیزر نیک با در نظر گرفتن جوانب مختلف این صنعت، همچنان به فعالیت خود در حوزۀ خدمات برش لیزر آلومینیوم می پردازد چون بخش اعظمی از محصولات صنعتی با استفاده از آلیاژ آلومینیوم تولید می شود. خدمات برش لیزر فلزات نیاز به تجربه و استفاده از اپراتورهای فنی مجرب و آموزش دیده دارد که بتوانند با پیشرفته ترین تنظیمات را بر روی دستگاه های برش لیزر انجام داده تا بدین وسیله بتوانند لبه های ورق فولادی را تمیز برش دهند.

از دیگر مزایای استفاده از دستگاه های برش لیزر آلومینیوم ، می توان به کاهش زمان برش تعداد بالایی از ورق های آلومینیوم با یک طرح تکراری اشاره نمود. در این صورت هزینۀ ساخت محصولات فلزی کاهش پیدا می کند، علاوه بر آنکه سطح کیفیت محصولات نسبت به روش های سنتی بهبود یافته است. مجموعۀ برش لیزر نیک با تأمین دستگاه های پیشرفته و نیروی توانمند، همواره در صدد برای ارائه بهترین خدمات در حوزۀ برش لیزر فلزات به صاحبان مشاغل در صنایع مختلف می باشند.

با توجه به اینکه قیمت برش لیزر آلومینیوم به فاکتورهای متعددی وابسته می باشد، می توانید با کارشناسان فنی تماس حاصل فرمائید. استفاده از دستگاه های برش لیزر در دهه های اخیر توانسته زیرسازی لازم برای گسترش برخی از صنایع ملی در سطح بین المللی گردد. کاربرد دستگاه برش لیزر آلومینیوم که بر پایۀ گاز نیتروژن کار می کند، تمیزکاری قطعات برش خورده را به میزان قابل توجهی نمایان می سازد. با توجه به اینکه دستگاه های برش لیزر از قیمت بالا و فضای زیادی برخوردار است، برای کلیۀ صنایع مقدور نمی باشد که بتوانند چنین دستگاه هایی را تأمین نمایند.

سفارش اجرای برش لیزر آلومینیوم طرح های ظریف

بنابراین برای بسیاری از صنایع، سفارش برش لیزر به مراکز ارائه دهندۀ خدمات برش لیزر فلزات مقرون به صرفه است. به عبارتی قیمت برش لیزر آلومینیوم نسبت به تهیۀ دستگاه برش لیزر صرفۀ اقتصادی دارد و به همین دلیل برخی از مراکز همچون برش لیزر نیک با سرمایه گذاری در این بخش توانسته مسیر را در راستای بهبود کیفیت محصولات داخلی هموار سازد. در نتیجۀ این اقدام، شاهد عرضۀ تنوع بالای محصولات توسط کارخانجات تولیدی می باشیم که نسبت به گذشته راحت تر صورت می پذیرد چون با استفاده از دستگاه های برش لیزر آلومینیوم پیشرفته به راحتی می توان پیچیده ترین طرح ها را بر روی ورق آلومینیومی برش و حکاکی نمود. در حال حاضر گروه برش لیزر نیک، قادر به پاسخگویی سفارشات اینترنتی حکاکی و برش لیزر بر روی ورق های فلزی همچون ورق آلومینیوم، مس، برنج، استیل و ... با قیمت مناسب می باشند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر
10 / 10
از 1 کاربر