ورود کاربرانعضویت کاربران
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 18 ارديبهشت 1400 در ساعت 16 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انجام برش لیزر مس در صنعت جایگاه ویژه ای دارد. برش لیزر انعطاف پذیری بالایی دارد و برای انجام برش های هندسی با پیچیدگی زیاد کاربرد فراوانی دارد. استفاده از برش لیزری مس در مجسمه سازی، ساخت وسایل آشپزخانه، کشتی سازی، صنایع نفت و گاز و سایر مصارف خانگی و دیگر صنایع کاربرد دارد. استفاده  از این روش برای مصارفی که به برخی از آن ها اشاره شد کار را برای آن ها بسیار راحت تر از قبل کرده است. به وسیله برش لیزر مس بخشی از فلز سوزانده و ذوب و یا این که تبخیر می شود. برای این که مواد ذوب شده به لبه ها و ورقه مس اسیب نرسانند یک موتور نیز وظیفه دارد تا گاز را به اطراف پخش کند به این ترتیب کار تمیز در خواهد امد. در روش  برش لیزر مس یک منبع پرتوان نور به سطح مس تابانیده می شود و به این ترتیب بخش مورد نظر از فلز مس برش داده می شود. برای برش لیزر مس باید به این نکت توجه شود که توان هر دستگاه برای برش با ضخامت های متفاوت می باشد. دقت بالا در برش لیزر مس نسبت به روش های قدیمی یکی از مزایای مهم این روش در برش مس و سایر فلزات می باشد. با استفاده از روش سنتی حرارت بر روی سطح مس پخش می شد و همین مورد باعث ایجاد خمیدگی بر روی ورقه می شود و دقت و تمیزی برش را  کاهش می دهد. اما با استفاده از برش لیزر مس احتمال هممیدگی ورقه مس تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت و همچنین دیگر نیازی به پلیسه گیری بعد از برش مس نمی باشد. از دیگر مزایای برش لیزر مس می توان به سر و صدای کم آن و امنیت بالای کار با دستگاه اشاره نمود که می توان گفت امکان خطر در استفاده از دستگاه برش لیزر در حد صفر می باشد.

برش لیزر مس چه مزایایی دارد

می توان طراحی های پیچیده ای را با استفاده از برش لیزر مس  با دقت بالا پیاده سازی نمود و با وجود این هزینه برش لیزر مس بسیار پایین تر از سایر روش های سنتی می باشد. کیفیت بالای  لبه ها در این روش، ایجاد کمترین پرتی، تولید قطعات با ضخامت یکسان به شکل گروهی و حذف برخی مراحل برش لیزر از مزایای استفاده از برش لیزر مس می باشد. در حال حاضر حداکثر ضخامت برای برش لیزر مس 6 میلی متر می باشد که بر اساس نوع مس ممکن است 10% کم و زیاد شود.

به دلیل مزایایی که برش لیزر مس دارد این روش در کل دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار شده است. محدود نبودن طراحی در این روش از دیگر مواردی است که سبب شده است تا محبوبیت این روش در دنیا افزایش پیدا کند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر
10 / 10
از 1 کاربر