ورود کاربرانعضویت کاربران
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 16 فروردین 1400 در ساعت 11 : 38 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شرکت  برش لیزر نیک از  شرکت های معتبر در زمینه برش لیزر میباشد که پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار گرفته و تا کنون با ارائه خدماتی با کیفیت توانسته در تمامی پروژه های ارائه شده رضایت کارفرما و مشتریان خود را جلب نماید.

از آنجایی که برخی اجسام بخصوص فلزات از بافتی بسیار سخت و محکم برخوردار هستند به مراتب برش آنها نیز بسیار دشوار میباشد و باید از تجهیزات پیشرفته و مناسبی برای برش آنها کمک گرفته شود. از انواع روش های برش که میتواند به راحتی اجسام سخت و فلزات را برش دهد برش لیزری میباشد. برای اینکه با این روش بیشتر آشنا شوید در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با  چگونگی فرایند برش لیزراطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. برای اینکه برش لیزری انجام شود دو نوع دستگاه بدین منظور مورد استفاده قرار میگیرند که یکی از این دستگاه ها اتوماتیک و دیگری تمام اتوماتیک میباشد. چگونگی فرایند برش لیزر توسط دستگاه های اتومایتک و تمام اتوماتیک تفاوت آنچنانی ندارد و کلیه فرایند برش توسط دستگاه انجام میشود و دخالت نیروی انسانی به کمترین حد خود میرسد. تنها تفاوت دو روش برش با دستگاه های اتوماتیک و تمام اتوماتیک به همین دخالت نیروی انسانی مربوط میشود که در روش اتوماتیک در برخی موارد ممکن است نیاز به نیروی انسانی برای انجام برخی امور وجود داشته باشد.

چگونگی فرایند برش لیزر بر اساس نوع فلز

نوع فلزی که برای برش مورد استفاده قرار میگیرد میتواند در فرایند برش تاثیر گذار باشد. فلزات گوناگون و متفاوتی وجود دارند که با دستگاه برش لیزری میتوان آنها را برش داد اما فرایند برش در هر یک متفاوت است. توجه داشته باشید که برخی از فلزات از بافتی به مراتب سخت تر و برخی بافت تقریبا نرم تری دارند که این موضوع بر روی تنظیمات دستگاه تاثیر گذار خواهد بود و باید به گونه ای تنظیم شوند که برش بدون هیچ گونه مشکلی انجام شود و منجر به ضایع شدن ورق های فلزی نشود. تنظیماتی که در فرایند برش لیزر به دستگاه وارد میشود در واقع توسط اپراتور  به کامپیوتر آن داده میشود که پس از آن دستکاه به خوبی روند برش را آن هم بدون نقص انجام خواهد داد.

فرایند برش لیزر در حکاکی متفاوت خواهد بود

برش لیزر در مواقعی که برش های عادی و بدون هیچگونه پیچیدگی انجام شود چندان دردسرهایی را ایجاد نخواهد کرد و سرعت برش نیز بالا خواهد بود اما زمانی که برش بمنظور حکاکی انجام شود دردسرهای به مراتب بیشتری را به همراه خواهد داشت و همچنین سرعت نیز به دلیل دقت کار کاهش خواهد یافت. در حکاکی چه  با دستگاه های اتوماتیک و چه غیر اتوماتیک سرعت برش کاهش خواهد یافت.

تعرفه برش لیزر

تعرفه برش لیزر بر اساس نوع فلز، حجم کار و البته پیچیدگی هایی که ممکن است  داشته باشد متفاوت خواهد بود. بیشترین عاملی که بر روی تعرفه برش لیزر تاثیر گذار میباشد حجم کار میباشد. هر اندازه میزان برش افزایش یابد در نتیجه زمان بیشتری نیز بدین منظور نیاز است که در آخر هزینه ها افزایش خواهید یافت.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر
10 / 10
از 1 کاربر