ورود کاربرانعضویت کاربران

حکاکی و مارکینگ

حکاکی و مارک زدن طرح دلخواه بر روی فلز توسط اشعه لیزر، حکاکی و مارکینگ نامیده می شود. در حکاکی و مارکینگ ،با استفاده از تاباندن اشعه با فرکانس های مختلف بر روی سطح فلز، تصویری که طرح آن با کامپیوتر مشخص شده است بر روی فلز بوسیله سوزانده شدن نقش می بندد.
حکاکی و مارکینگ بر روی فلز جهت ایجاد حکاکی بر روی بلاک های صنعتی و بردهای اطلاعات برای استفاده در انواع دستگاه ها می باشد که با این روش با سرعت و کیفیت بالایی تولید می شوند.
بر اثر برخورد برق با ولتاژ بالا و یک ماده لیزر ایجاد می شود. لیزر در اثر برخورد برق با ماده فتون هایی که در ماده وجود دارد به شکل پرتوهای همسو خارج می شود. اگر ماده را تغییر دهیم جنس لیزر خروجی تغییر خواهد کرد. در کل تفاوت و تنوع لیزرها بر اثر تغییر ماده واسط و ولتاژ برخورد برق بوجود می آید. 
حکاکی و مارکینگ
دستگاه لیزر حکاکی و مارکینگ فلزات از آغاز تا به امروز پیشرفت های زیادی داشته است و تاکنون چند مدل دستگاه تولید شده است که در اینجا راجع به هر کدام توضیحات مختصری ارائه خواهیم کرد.
اولین مدل آن ها لیزر حک فلزات یا لیزر فلش لامپ می باشد که بر روی فلزات تاثیرگذار است. این لیزر یک منبع تولید لیزر با تیوب شیشه ای بود که بوسیله منبع تولید لیزر، بر روی فلزات نقش هایی حک می کرد. لیزری که برای حکاکی فلز استفاده می شود باید طول موجی معادل 1064 نانومتر داشته باشد که در اینجا نیز فلش لامپ دارای طول موج 1064 نانومتر می باشد.
دومین دستگاه لیزر حکاکی و مارکینگ دستگاه لیزر حکاکی فلزات دایود پمپ بود. این دستگاه فقط چند سال برای حکاکی و مارکینگ فلزات استفاده شد و خیلی در بازار دوام نیاورد. که از دلایل آن می توان به نیاز زیاد این دستگاه به تعمیر و نگهداری، مصرف بالای برق و دقت کم آن اشاره کرد. از دلایلی دیگری که دستگاه دایود پمپ خیلی زود از دور خارج شد تولید دستگاه لیزر فایبر لیزر بود که مزیت های فراوانی نسبت دایود پمپ داشت.
دستگاه حکاکی و مارکینگ فایبر لیزر زمان زیادی است که برای حکاکی و مارکینگ استفاده می شود. این دستگاه به دلیل مزیت های فراوانی که دارد به طور قطع جایگاه خود را در بازار همواره حفظ خواهد کرد. در زیر اشاره ای به مزیای استفاده از دستگاه لیزرفایبر می کنیم.
طول عمر دستگاه فایبر لیزر حدود صدهزار ساعت می باشد که این مقدار بیشتر از ده برابر طول عمر دستگاه دایودپمپ است. عدم استفاده از چیلر در این دستگاه و خنک شدن آن با هوا، دستگاه را قابل حمل کرده است. این دستگاه حکاکی و مارکینگ با بیم لیزر 1%  میلی متر بسیار با دقت و قابل قبول عمل می کند و این دستگاه می تواند ورق های فلز را با ضخامت کمتر از 1 میلی متر را یه راحتی برش بزند.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
8 / 10
از 6 کاربر