ورود کاربرانعضویت کاربران
بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 5 بهمن 1396 در ساعت 10 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که فلزاتی را دیده باشید که با ظرافت خاصی برش خورده باشند و متوجه ای نکته شده باشید که چنین برش هایی را با این میزان دقت و ریزه کاری نمیتوان با دست و نیروی انسانی انجام داد. چنین برش هایی به وسیله ی دستگاه برش لیزی انجام میشود. برای آنکه متوجه شوید که خدمات برش لیزر چگونه انجام می شود در ادامه با سایت برش لیزر همراه باشید.

در صورتی که بخواهید بر روی فلزات برشی ایجاد کنید دو راه دارید: یا استفاده از اره های مخصوص برش فلزات یا استفاده از برش لیزر. با توجه به اینکه در برش با اره امکان خطا و همچنین لبه های برش خورده بسیار نا مرتب خواهند بود و زمان برش بسیار طولانی خواهد بود این در حالی است که با استفاده از برش لیزر سرعت و دقت کار بسیار بالا تر خواهد رفت.

در استفاده از برش لیزری فلزات با استفاده از لیزر که از دستگاه تولید لیزر ساطع می شود میتوان بر روی قطعات لیزر برش های لازمه را با بالاترین دقت انجام داد. در این روش بخشی از فلز توسط حرارت لیزر آب شده و توسط فشار گاز از روی جسم زدوده میشود تا در نهایت سطح برش خورده ی زیبایی داشته باشیم.

لیزر انواع مختلفی داشته که از مهم ترین آنها میتوان به لیزر گازی، لیزر شیمیایی، لیزر رادیواکتیو، لیزر جامد، لیزر فیبری اشاره نمود اما در صنعت تنها از دو لیزر گازی و فلزات جامد استفاده میشود.

دستگاه برش لیزر در انواع مختلفی عرضه میشود که میتوانند عمل برش ، حک ، جوش ، تراش و... را بر روی فلزات و برخی مواد دیگر انجام دهند. از برش لیزر فلزات میتوان برای برش تابلو های مغازه ها ، ثبت علامت تجاری بر روی قطعات الکترونیکی و ... نیز استفاده نمود.

اختراع دستگاه برش لیزر انسان را در تولید فلزات برش خورده بسیار پیش انداخت به نوبه ای که توانست انسان را از کار دستی به به کار ماشینی ارتقا دهد و برش آهن و برش فلزات ساده ی دستی را به برش های پیچیده ماشینی تبدیل نماید.

دستگاه های لیزری بر دو نوع جامد و گازی تقسیم میشود که هر یک شامل مدل های مختلفی هستند اما پر کاربرد ترین نوع دستگاه لیزر در صنعت دستگاه هایی است که از Co2 برای تولید لیزر استفاده میکنند زیرا این ماده علاوه بر فلزات میتواند بر روی غیر فلزات نیز برش ایجاد نماید.

از دستگاه های لیزر جامد بیشتر در برش و حکاکی فلزات میتوان استفاده نمود CNC یکی از این دستگاه ها می باشد که میتوان به کمک آن برش فلزات را انجام داد.

دستگاه های برش لیزر همگی به کامپیوتر متصل بوده و از آن فرما میگیرند و به وسیله این امکان میتوان دقیق ترین برش ها را برای آن تعریف نمود. با توجه به قابلیت کنترل توسط کامپیوتر می توان به این نتیجه رسید که همه ی بخش های برش خورده یکسان باشند. امیدواریم با مطالعه مقاله فوق تا به اینجای کار با این نکته که برش فلزات چگونه انجام می شود آشنا شده باشید. در صورتی که مایلید در زمینه ی برش فلزات بیشتر بدانید میتوانید به بخش های مختلف سایت مراجعه نمایید همچنین در صورتی که سفارش برش فلزات دارید به شما پیشنهاد میکنیم تا با ما تماس گرفته و از شرایط برش فلزات و غیر فلزات مطلع شوید.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
1 / 10
از 1 کاربر
1 / 10
از 1 کاربر